Obra de Joan Miró. Pintures

Pintura, 1936
Oli, quitrà, caseïna i sorra damunt masonite
78,3 x 107,7 cm
Donació David Fernández i Miró

A les darreries dels anys vint Miró posa en qüestió la pintura i inicia una recerca de noves vies d'expressió. Posteriorment, en fer les pintures damunt masonite, l'apreciació de certes qualitats poètiques en la matèria li fa intuir les possibilitats estètiques d'utilitzar-les. Miró busca una compenetració amb la matèria, que sovint pren l'aspecte d'una imposició per la força. El contrast dels materials (caseïna, ripolí negre, betum, quitrà i sorra, a més d'alguns colors a l'oli) i el suport tosc de la masonite palesen la violència de la realització.

Pintura