Murals

Pràctiques murals contemporànies
19/02 - 06/06/2010

L'exposició Murals: pràctiques murals contemporànies ofereix una panoràmica del renaixement de les pràctiques murals en els nostres dies i de la gran diversitat que trobem en aquest camp artístic. Les sales temporals de la Fundació Miró seran el punt de trobada i de creació d'un grup de muralistes contemporanis vinguts d'arreu del món. Tots aquests artistes utilitzen el mur per fer grans composicions, però cadascun d'ells s'hi aproxima amb un estil i una veu propis. Des de les pintures tradicionals d'un grup de dones de l'ètnia soninké vingudes de Djajibiné (Mauritània), fins a les composicions interactives del suec Jacob Dahlgren, passant pels murs vegetals del mexicà Jerónimo Hagerman, entre altres, la mostra ens permet comprovar la vigència i constant renovació d'un format que ha acompanyat la creació humana des de temps immemorials.

El procés de treball dels artistes seleccionats per a Murals serà filmat durant el muntatge i projectat a la sala final de l'exposició.

El divendres, 19 de febrer, el primer dia de l'exposició, se celebrarà una jornada de debats amb els artistes participants:

Coopérative Féminine de Djajibiné Gandega "Djida" (Mauritània)
Lothar Götz (Alemanya)
Scope One (Singapur)
UTR Crew (Bòsnia i Hercegovina)
Jerónimo Hagerman (Mèxic)
Sakarin Krue-On (Tailàndia)
Brian Rea (Estats Units)
Nuria + eltono (Espanya i França)
Paul Morrison (Gran Bretanya)
Ludovica Gioscia (Itàlia)
Jacob Dahlgren (Suècia)

L'exposició ha estat comissariada per Martina Millà.
Activitats relacionades | Compartir
sobre Murals